zondag 26 september 2010

Inspiratie


Op marktplaats kwam ik een roze "Indonesische batik slendang" tegen. Het stofje zag er leuk uit en ik was wel eens geïnteresseerd van wat voor stof zo iets dan is. Dus voor 10 euro (exclusief verzendkosten) heb ik hem laten komen. En wat een pareltje dat het is. Het blijkt gewoon een dunne lap katoen te zijn (ongeveer 210cm bij 80cm), maar wat een mooie print (de stof is zo te zien niet echt gebatikt, maar heeft misschien wel een batik achtige print. Geen idee eigenlijk.).


de halve lap

Het was de bedoeling om er een ringsling van te maken. Het patroon is echter zo groot, dat als je er een sling van maakt het eigenlijk niet meer echt overkomt en dat vind ik dan weer zonde. Delen van de stof zouden wel erg mooi zijn op de staart van een ringsling. Of als lijfje van een meitai. Mocht iemand interesse hebben in 1 van die twee, dan moeten ze zich snel melden, want het kriebelt om er een jurk van te maken.

1 opmerking:

  1. Als ik nog een kleine zou hebben of als ik er eentje krijg (uiterst kleine kans) dan ben ik zeker geïnteresseerd! Hartstikke mooie stof.
    Liefs, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen