zaterdag 2 februari 2013

HBD

Als bedrijf krijg je met allerlei instanties te maken. In mijn branch ook met het HoofdBedrijfschap Detailhandel (of HBD in het kort). Als je staat ingeschreven als bedrijf die goederen levert aan particulieren wordt je automatisch verplicht bij dit beschrijfschap ingeschreven. En daar horen dan ook weer rekeningen bij.

Gelukkig kun je bij een laag inkomen verlaging aanvragen (ieder bedrijf dat onder dit bedrijfschap valt betaald even veel of je nu groot bent of klein). Zo gezegd zo gedaan, via hun website. Ik kreeg er nog een bevestigings e-mail van.

Na een aantal weken begon de einddatum van mijn betalingstermijn toch wel erg dicht bij te komen en ik had nog niks van het HBD gehoord. Dus heb ik ze maar gebeld. Blijkt dat er bij hun in het systeem niks bekend is over een verlagingsverzoek. Dan kon ik het beter nog maar eens via de post opsturen. Dus dat heb ik maar gedaan, inclusief de bevestigings e-mail. Hopelijk komt het nu wel goed. Uiteindelijk ben ik toch al zeker 1,5 - 2 uur bezig geweest met dat verlagingsverzoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten